Egy e-mail cím létrehozása elsőre nagyon egyszerűnek és egyértelműnek tűnhet, de ahhoz, hogy megfelelően tudjuk használni, érdemes végiggondolni és tisztázni néhány fogalmat, valamint azt, hogy pontosan mire szeretnénk használni az e-mail címet.

Egy e-mail cím létrehozható az alábbi módokon:

  1. Névre szóló postafiók e-mail címként
    Ez akkor szükséges, amikor egy új kolléga érkezik a céghez, és számára különálló postaládát kell létrehozni és beállítani. Szükség esetén a fiókhoz beállítható, hogy az erre érkező vagy innen kiküldött levelek egy példánya egy másik (felügyelő) fiókba is megérkezzen.

  2. Alias e-mail cím
    Egy meglévő postafiókhoz létrehozható egy úgynevezett pót e-mail cím, amelynek lényege, hogy az erre küldött levelek is a meglévő fiókban érkeznek.

    Mikor lehet erre szükség?

    • Eldobható cím esetén: Egy regisztrációnál vagy ideiglenes használat esetén, ha nem szeretnénk a saját címünket kiadni, vagy amikor egy regisztrációköteles szolgáltatást szeretnénk kipróbálni.
    • Nehezen megjegyezhető cím esetén: Ha az eredeti e-mail címünk nehezen megjegyezhető vagy könnyen félreérthető, egyszerűsített – például telefonban könnyen bemondható – e-mail cím is létrehozható.
    • Terjesztési cím használata esetén, de csak egyetlen felhasználó lenne a csoport tagja.
  3. Terjesztési csoport cím
    Ebben az esetben a csoport e-mail címére érkező levelek a csoport tagjaihoz továbbítódnak. Ez az opció akkor javasolt, ha több embernek kell folyamatosan e-mailt írni, és nem szeretnénk egyenként megcímezni az érintetteket (pl. mindenki@domain.hu).

  4. Megosztott postafiók
    Ezt a típusú postafiókot projektek esetén javasoljuk, amikor a levelezés tartalmát külön helyen szeretnénk kezelni. Az erre érkező levelek nem keverednek a hagyományos postafiók tartalmával, és egyedi jogosultságok adhatók a projektben résztvevők számára.