Nem tudtam elküldeni, vagy nem kaptam meg egy elektronikus levelet, mi a teendő?


A napi levelezés során gyakran előfordul, hogy egy elküldött levél nem érkezik meg a fogadó félhez, vagy fordítva, egy, a partner által küldött levél nem érkezik meg hozzánk.


Ennek felderítése nem mindig egy egyszerű feladat, ezért ezt a feladatot az alap levelezési szolgáltatástól külön kezeljük.


1. Saját felderítés a válasz hibaüzenet érzelmezése alapján


Az esetek  többségében, ha egy levelet nem lehet kézbesíteni, a levelező rendszerek hibaüzenetet küldenek a feladó félnek, amely tartalmazza a sikertelen kézbesítés okát. Ezt a levelet (többnyre angol nyelvű) érdemes megnézni, elolvasni, mert többnyire ebből kiderült a sikertelen kézbesítés oka. 


Ezek az okok az esetek nagy százalékban
- elírt e-mail cím miatt

- nem létező e-mail cím miatt

- postaláda telítettság miatt

- a levél a szemétlevél mappában kerül (ezt minden egyes esetben meg kell vizsgálni)

- fogadó fél szerverének ideiglenes elérhetetlensége miatt 

történik.

 

1.1 Ügyfelünk küldi a levelet, és az nem érkezik meg a címzetthez.


Első körben meg kell nézni, hogy nem érkezett -e bármilyen rendszerüzenet a kézbesítés sikertelenségéről.


Ha nem, akkor szükségünk van a 
 - küldő fél e-mail címére 

 - a partner e-mail címére

 - egy körülbelüli küldési időpontra 


E-mail ben átküldve a helpdesk@adminsys.hu -ra


Ezt bevizsgáljuk, és szükség eseténSMTP log file -t adunk a kézbesítés tényéről.  A szolgáltatás díjmentes.


1.2 A partner küldi a levelet és az ügyfelünk nem kapja meg.


Ebben az esetben ha a fogadó féltől nem érkezik meg a levél, a küldő fél levelezését üzemetető szakembertől kérünk egy, az átadásról készült, úgynevezett SMTP log file -t, amely bizonyítja, hogy a levél átadásra került a rendszerünknek.

Ez bizonyítja, hogy a levél átadásra került, és megvizsgáljuk a rendszerünkben. Ha a levél megérkezett, de vagy a spam mappában vagy szabályal valamelyik másik mappában került, a felderítési díj kiszámlázásra kerül.  

Ha nincs, vagy nem megoldható ennek a rendszernaplónak az átadása, akkor az ügyfél kérésére ezt egyoldaluan mi felderítjük, ennek díjját számlázzuk.