Nem tudtam elküldeni, vagy nem kaptam meg egy elektronikus levelet, mi a teendő?
A napi levelezés során gyakran előfordul, hogy egy elküldött levél nem érkezik meg a fogadó félhez, vagy fordítva, egy, a partner által küldött levél nem érkezik meg hozzánk.
Ennek felderítése nem mindig egy egyszerű feladat, ezért ezt a feladatot az alap levelezési szolgáltatástól külön kezeljük.
1. Saját felderítés a válasz hibaüzenet érzelmezése alapján
Az esetek többségében, ha egy levelet nem lehet kézbesíteni, a levelező rendszerek hibaüzenetet küldenek a feladó félnek, amely tartalmazza a sikertelen kézbesítés okát. Ezt a levelet (többnyre angol nyelvű) érdemes megnézni, elolvasni, mert többnyire ebből kiderült a sikertelen kézbesítés oka.
Ezek az okok az esetek nagy százalékban
- elírt e-mail cím miatt
- nem létező e-mail cím miatt
- postaláda telítettság miatt
- a levél a szemétlevél mappában kerül (ezt minden egyes esetben meg kell vizsgálni)
- fogadó fél szerverének ideiglenes elérhetetlensége miatt
történik.
1.1 Ügyfelünk küldi a levelet, és az nem érkezik meg a címzetthez.
Első körben meg kell nézni, hogy nem érkezett -e bármilyen rendszerüzenet a kézbesítés sikertelenségéről.
Ha nem, akkor szükségünk van a
- küldő fél e-mail címére
- a partner e-mail címére
- egy körülbelüli küldési időpontra
E-mail ben átküldve a helpdesk@adminsys.hu -ra
Ezt bevizsgáljuk, és szükség eseténSMTP log file -t adunk a kézbesítés tényéről. A szolgáltatás díjmentes.
1.2 A partner küldi a levelet és az ügyfelünk nem kapja meg.
Ebben az esetben ha a fogadó féltől nem érkezik meg a levél, a küldő fél levelezését üzemetető szakembertől kérünk egy, az átadásról készült, úgynevezett SMTP log file -t, amely bizonyítja, hogy a levél átadásra került a rendszerünknek.
Ez bizonyítja, hogy a levél átadásra került, és megvizsgáljuk a rendszerünkben. Ha a levél megérkezett, de vagy a spam mappában vagy szabályal valamelyik másik mappában került, a felderítési díj kiszámlázásra kerül.
Ha nincs, vagy nem megoldható ennek a rendszernaplónak az átadása, akkor az ügyfél kérésére ezt egyoldaluan mi felderítjük, ennek díjját számlázzuk.